Ostatnio dodane

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego.

Open or Close

Zakończenie roku szkolnego to długo wyczekiwany przez wszystkich uczniów dzień. Po dziesięciu miesiącach nauki mogą rozpocząć upragnione wakacje.

Tegoroczną oprawę artystyczną uroczystości zakończenia roku przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej przygotowali trzecioklasiści wraz z wychowawczyniami: Marią Tomczak, Lidią Machowską, Małgorzatą Andrzejewską i Jolantą Durczewską.

Pan Dyrektor Paweł Andrzejewski wygłosił przemówienie, w którym w szczególny sposób wyróżnił wzorowych uczniów z klas I-III a następnie wręczył im pamiątkowe dyplomy.

Po ceremonii uczniowie udali się do swoich sal lekcyjnych na ostatnie przedwakacyjne spotkania. Na forum klasy otrzymali z rąk wychowawców świadectwa i w ten sposób oficjalnie rozpoczęli wakacje.

• Ciekawa wycieczka

Open or Close

Uczniowie klas II b i II c  z wychowawczyniami 20.06.2017r. pojechali na wyczekiwaną wycieczkę na koniec roku szkolnego. Celem naszym było Muzeum Przyrodniczo – Łowieckie w Uzarzewie. Mieści się ono w odnowionym XIX - wiecznym dworze i przylegającym do niego dużym parkiem. Zwiedziliśmy stajnię – wozownię, w której znajduje się ekspozycja przyrodnicza oraz kolekcja trofeów egzotycznych z 4 kontynentów. Fundatorem trofeów jest przedsiębiorca i myśliwy z Wielkopolski Adam Smorawiński.Następnie odbyły się zajęcia edukacyjne pt: „Zwierzęta w czterech porach roku”. Celem zajęć było poznanie zmian zachodzących w przyrodzie w ciągu roku. Zapoznanie się z cyklem życia dzikich zwierząt i jego elementami – wysiadywanie jaj, narodzinami młodych i robieniem jesiennych zapasów. Na koniec pobytu w Uzarzewie udaliśmy się do parku, gdzie czekało na nas rozpalone ognisko, przy którym uczniowie smażyli kiełbaski ufundowane przez rodziców. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do McDonald's w Kórniku.  Piękna i słoneczna pogoda pozwoliła cieszyć się udaną i ciekawą wycieczką.

• „Wesołe wakacje zaczęły się dzisiaj…”

Open or Close

Na zakończenie roku szkolnego 2016/2017 przedszkolaki z grupy Motylków, Biedronek, Żabek i Pszczółek zaprezentowały program artystyczny na którym pięknie recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły. W przygotowanie uroczystości dzieci włożyły wiele pracy, a zaproszeni rodzice i Dyrekcja przedszkola docenili ich starania gromkimi brawami. Po zakończeniu części oficjalnej dzieci wraz z rodzicami udali się do przedszkolnych sal, gdzie na małych artystów czekały upominki, a także dyplomy ukończenia oddziału przedszkolnego.

Przedszkolakom i Rodzicom życzymy słonecznych, pogodnych, bezpiecznych i roześmianych wakacji i dużo, dużo wypoczynku.

Dyrekcja i Grono Pedagogiczne

• Echo klasy IIIa

Balik karnawałowy:

Pożegnanie "Pani Zimy":

Nasze doświadczenia i obserwacje:

Nasi strażacy: Paulina Nowacka, Konstanty Grześkowiak, Michał Wójcik

Praca w grupach. Poznajemy morza:

Udział w ogólnopolskiej olimpiadzie "Olimpusek" - część zintegrowana, język angielski:

Asy ortografii:

Dzień Kobiet:

Dzień kobiet:

Zajączek:

Wycieczka do DELI Parku:

Zakończenie roku szkolnego:

• Wycieczka do DELI Parku

Open or Close

Dnia 12 czerwca klasy trzecie wybrały się na wycieczkę do DELI PARKU w miejscowości Trzebaw-Rosnówko. Atrakcje Parku dały nam możliwość spędzenia dnia na świeżym powietrzu. Wycieczkę rozpoczęliśmy od niezwykłej podróży po najsłynniejszych miastach i budowlach świata. Mogliśmy też podziwiać prehistoryczne zwierzęta oraz gigantyczne owady. Krocząc wyznaczonymi ścieżkami  spotkaliśmy zwierzęta domowe oraz alpaki. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawostek o ich upodobaniach i zwyczajach. Wzięliśmy udział  w warsztatach kulinarnych „Wielkopolskie pieczenie.” Po krótkim wykładzie na temat naszych regionalnych ciast pod okiem cukiernika przygotowywaliśmy chruściki, które później z ogromnym apetytem zjedliśmy. Podczas  ich smażenia mieliśmy chwilę, żeby pobawić się w sali zabaw, gdzie był między innymi basen z kulkami oraz ekrany edukacyjno – rozrywkowe. W czasie wolnym mogliśmy też  korzystać z zewnętrznego placu zabaw, na którym czekały na nas zjeżdżalnie, huśtawki i dmuchańce. Do domów wracaliśmy zmęczeni ale pełni wrażeń.

• Z wizytą u Kasi

(Żabki)

Open or Close

Dnia 14 czerwca grupa "Żabek" udała się w odwiedziny do domu Kasi Wierzyk. Celem naszej wędrówki było obejrzenie malutkich kotków naszej koleżanki. Na miejscu mama Kasi czekała już na nas w ogrodzie z kotkami. Przy okazji mieliśmy możliwość zobaczenia warsztatu, gdyż tata Kasi jest mechanikiem. Chłopców bardzo to zainteresowało. Zostaliśmy ugoszczeni słodyczami, mogliśmy skorzystać z placu zabaw w ogrodzie oraz zobaczyć pokój do zabaw. Grupa wraz z Panią jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuje rodzicom za gościnę.

• Zajęcia sportowe "Pszczółek" i "Żabek"

Open or Close

Dnia 14 czerwca 2017r. dwie grupy przedszkolaków: "Pszczółki" i "Żabki" udały się na halę sportową. Dzieci pod hasłem - "Ruch jest zdrowy i dla ciała i dla głowy" uczestniczyły w wyścigach rzędów. Uczyły się wytrwałości w dążeniu do celu, pokonywania własnej słabości i wiary w siebie. Była to dla nich świetna lekcja zdrowej rywalizacji i współpracy w zespole. Serdecznie podziękowania należą się Panu Marcinowi Kaczmarkowi, który poinformował nas o możliwości skorzystania z wolnej hali sportowej oraz umożliwił nam dostęp do pomieszczenia z przyrządami gimnastycznymi.

• Wycieczka szkolna do Milicza

Open or Close

Uczniowie klasy 1a i 2a we wtorek, 30 maja wyruszyli na wycieczkę do Milicza. Celem wyjazdu był Kreatywny Obiekt Multifunkcyjny. Miejsce warte odwiedzenia ze względu na niekonwencjonalne programy edukacyjne dla różnych grup wiekowych, ciekawy wystrój i wyposażenie wnętrz, historyczny charakter budynku, w którym wiele lat mieściła się milicka fabryka bombek. Dzisiaj można tu podziwiać zjawiskową na skalę europejską ekspozycję ponad 6 000 ozdób choinkowych.  W trakcie wycieczki dzieci uczestniczyły w programie edukacyjnym pt. ,,Jak obudzić zamek?” opartym na miejscowej legendzie. Był też czas na gry i zabawy oraz słodkie „co nieco” w kawiarni.

• Sukces Zuzanny Kubiak w Konkursie Wiedzy o Samorządzie Terytorialnym.

(Sukcesy uczniów 2016/2017)

Open or Close

• Wycieczka "Motylków" i "Żabek"

(Wspólne)

Dnia 09.06.2017r. dwie grupy przedszkolne "Motylki" i "Żabki" udały się na wycieczkę do Nenufar Club w Kościanie. Dzieci wzięły udział w programie "Z piratami dookoła świata w poszukiwaniu białego nenufaru", następnie udały się na obiad a tuż po nim świetnie bawiły się na placu zabaw w parku rekreacyjnym. Wszystkim dopisywały świetne humory.

• Wycieczka nad morze

(Wydarzenia - gimnazjum 2016/2017)

Open or Close

Dzień 1

Dnia 16.05.2017 roku wyjechaliśmy o godzinie 6:00 z parkingu szkolnego do Mrzeżyna. W wycieczce brali udział uczniowie z klas 6 oraz gimnazjum, a opiekunami byli: pani Kamila Dzierżgowska, pani Arleta Adamek i pan Arkadiusz Błaszyk. Na miejsce dojechaliśmy około godziny 14:00. Po przyjeździe zakwaterowaliśmy się i poszliśmy na spacer po plaży i miasteczku. Następnie udaliśmy się na obiadokolację. Wieczorem odbyła się dyskoteka, w której każdy mógł wziąć udział.

Dzień 2

Drugi dzień pobytu nad morzem zaczęliśmy od śniadania. Następnie wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Kołobrzegu. Pierwszą atrakcją był rejs statkiem po Morzu Bałtyckim. Później zobaczyliśmy Latarnię morską i wysłuchaliśmy ciekawych informacji na jej temat. Po czym udaliśmy się na lody. Po drodze zatrzymaliśmy się przy Pomniku Zaślubin Polski z Morzem. Widzieliśmy także Pomnik Dunina, molo, spacerowaliśmy promenadą wzdłuż plaży. Kolejnym punktem wycieczki w Kołobrzegu były zajęcia z piratem - zabawa "Piracka Przygoda", która wszystkim się bardzo spodobała. Był to program oparty na starych, żeglarskich zabawach i konkursach, oprawiony muzyką folkową i szantami. Zwiedziliśmy również Bazylikę Konkatedralną Wniebowzięcia NMP. Zobaczyliśmy Starówkę. Do ośrodka wróciliśmy około godziny 18:00. Zjedliśmy posiłek i udaliśmy się na plażę, gdzie graliśmy w dwa ognie i  podziwialiśmy zachód słońca.

Dzień 3

Dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Trzęsaczu. Najpierw byliśmy w Muzeum Multimedialnym "Na 15 Południku", gdzie poznaliśmy historię znajdującego się tam kościoła. Później byliśmy nad jeziorem Turkusowym w Wapnicy - na wyspie Wolin. Po drodze zobaczyliśmy również latarnię w Niechorzu, klif oraz wzgórza: Wolińskie i Lubiańskie. Głównym celem naszego dnia było zwiedzenie Międzyzdrojów. Tam, szliśmy Aleją Gwiazd, skąd potem przeszliśmy na molo. Po długim i ciężkim dniu wróciliśmy do domu wczasowego.

Dzień 4

Po zjedzeniu śniadania, wykwaterowaniu się i po pożegnaniu z morzem, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Tradycyjnie po drodze wstąpiliśmy do restauracji McDonald's. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Pępowa.

Maria Bzodek VIb

Nadia Sudolska VIb

- "Najbardziej zapamiętałam pobyt na plaży oraz świetną zabawę piracką"

Julia Szymczak VIb

- "Moczyliśmy stopy w chłodnym morzu, odpoczywaliśmy na plaży. Było bardzo miło, chciałabym to powtórzyć"

Natalia Dobrosz VIb

- "Najbardziej na wycieczce nam morzem podobały mi się zajęcia z piratem, gdyż były ciekawe konkursy i gry, prowadzone na wesoło i z humorem. .... Chodziliśmy na plażę, tam moczyliśmy nogi, graliśmy w gry sportowe, spędziliśmy czas w miłym towarzystwie"

Wiktoria Konieczna VIb

-"Dla mnie ciekawy był pobyt w Muzeum Multimedialnym w Trzęsaczu, dlatego, że to co tam zobaczyliśmy było ukazane w bardzo  realistyczny  sposób. Poznaliśmy historię kościółka i legendę o syrenie Zielenicy.

Julia Kołodziejczak VIb

-„Chętnie powrócimy,: tęsknimy za plażą, , ciekawymi miejscami.”

Krzysztof Kenig, Fryderyk Maciejewski, Maks Bzdęga IaG

-„Bardzo podobał nam się rejs statkiem i  zachody słońca, które podziwialiśmy  na plaży.”

Karolina Siama, Karolina Paris IaG

-„Widoki zapierały dech w piersiach. Ten malowniczy krajobraz był niepowtarzalny. Musimy tam jeszcze wrócić.”

Daria Szuba, Izabela Kupczyk IaG

• Piknik rodzinny

(Misie)

Open or Close

W słoneczny piątek, 2 czerwca 2017 roku odbył się PIKNIK RODZINNY zorganizowany przez rodziców dzieci z grupy przedszkolnej ,,Misie”. Przedszkolaki zaprosiły do wspólnej zabawy wesołym, interakcyjnym programem artystycznym. Przygotowano mnóstwo atrakcji dla małych i dużych gości. Zabawa trwała do wieczora i trudno było się rozstać. O wspaniałą muzykę i świetną atmosferę zadbał znany już nam DJ Ryszard Rogala, sporo pracy miała też malująca dziecięce buzie Ania. Było to bardzo radosne, niezwykle udane spotkanie w rodzinnym gronie. Podziwu godne okazały się talenty organizacyjne rodziców, a potem zaangażowanie we wspólną zabawę.

• Dzień Dziecka

Open or Close

Dnia 1 czerwca br. na Cegielni w Pępowie kl. 3b Szkoły Podstawowej w Pępowie zorganizowała Dzień Dziecka połączony z zakończeniem roku szkolnego oraz pożegnaniem naszej kochanej wychowawczyni Pani Lidki Machowskiej. Nie zabrakło dobrej zabawy z Panią Animatorką Magdą - Duśkowe Animacje, lodów, słodkości i oczywiście ogniska, i kiełbasek. A oto kilka zdjęć z naszej zabawy. Pogoda dopisała i dzieci jak i rodzice świetnie się bawili!

• Wycieczka Pszczółek i Biedronek

Open or Close

09.06.2017r. 25 –dzieci z grupy Pszczółek oraz 22-dzieci z grupy Biedronek udały się autokarem na wycieczkę do Nenufar Club, położonego w Kościanie. Po przywitaniu  przez gospodarza placu,  udaliśmy się na przystań, gdzie czekali na nas animatorzy przebrani za postacie ze Świata Bajek. Następnie dzieci ubrane w kamizelki asekuracyjne płynęły dużą tratwą do „Świata Bajek”. Widziały wtedy różne miniatury wielkich budowli świata, które rozmieszczone są po całym parku Nenufar.

„Świat Bajek” to miejsce, gdzie znajduje się 20 domków i każdy jeden z nich obrazuje jedną z popularnych bajek. Dzieci miały możliwość zwiedzenia tych domków i postaci w nich umieszczonych. Animatorzy na miejscu prowadzili gry i zabawy związane tematycznie z bajkami. Po programie udaliśmy się do sali zabaw Nufrik, gdzie dzieci miały  zapewnioną bezpieczną zabawę, przy wykorzystaniu  nowej i atestowanej konstrukcji i urządzeń.  Po smacznym obiedzie dzieci zostały poczęstowane lodami. Ostatnim punktem naszej wycieczki był  plac zabaw, po którym dzieci baraszkowały zadowolone.

Wycieczka minęła nam bardzo szybko i pełni wrażeń wróciliśmy do przedszkola.

• Dni otwarte w przedszkolu

Open or Close

7 czerwca 2017r. o godz. 10.00 odbyły się dni otwarte w przedszkolu. Tego dnia zawitały do nas licznie dzieci, które już od września rozpoczną przedszkole. Podczas dni otwartych nie zabrakło zabawy, wspólnych tańców i kolorowania. Każdy nowy przedszkolak wrócił do domu z balonem i kolorowym motylkiem.

• Dzień Dziecka u "Żabek"

(Żabki)

Open or Close

• Dzień Dziecka w salonie fryzjerskim.

„Kiedy śmieje się dziecko,

śmieje się cały świat”.

J. Korczak

Uczniowie klasy 2c wraz z wychowawczynią zostali zaproszeni przez panią Julię Matylę, mamę Oliwiera, do salonu fryzjerskiego. Na gości czekało dużo atrakcji: układanie fryzur, farbowanie włosów, z którego skorzystali nawet chłopcy, tatuaże, malowanie twarzy i paznokci. Drugoklasiści dostali słodką niespodziankę od  szkolnej Rady Rodziców, klasowej Rady Rodziców i wychowawczyni.

Zadowoleni, uśmiechnięci podziękowaliśmy pani Julii Matyli i jej współpracownicom za uatrakcyjnienie święta dzieci. Na zakończenia pobytu w salonie zrobiliśmy sobie wspólne, pamiątkowe zdjęcie.

• W Segregolandii

(Misie)

Open or Close

Dnia 6 czerwca 2017r. przedszkolaki z grup sześcioletnich uczestniczyły w zajęciach ekologicznych pt. "W Segregolandii Jak prawidłowo segregować odpady?" przeprowadzonych przez pracowników Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego. Po zajęciach teoretycznych i praktycznych dzieci otrzymały edukacyjne kolorowanki, ulotki dla rodziców oraz praktyczne pudełka z kredkami. Projekt został dofinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Poznaniu.

• I miejsce w Powiatowym Turnieju Matematycznym

Open or Close

I miejsce Fabiana Grzymisławskiego, Bartosza Linke i Kacpra Maćkowiaka w Powiatowym Turnieju Matematycznym:

• Sukcesy w Maratonie Matematycznym

(Sukcesy uczniów 2016/2017)

Open or Close

III miejsce Julii Kołodziejczak i Sławomira Michalskiego w XVII Maratonie Matematycznym:

Będziemy współtworzyć Cyfrową Dziecięcą Encyklopedię Wielkopolan

Szkoła podstawowa w Zespole Szkół SPiG w Pępowie została przyjęta do udziału w systemowym projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego priorytet IX, Działanie 9.1., Poddziałanie 9.1.2.: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Liderem projektu „Szkoła Wielkopolska- Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan” jest Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu, a partnerem - Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej we Wrocławiu, Oddział Wielkopolski. Celem projektu jest rozwój umiejętności kluczowych uczniów biorących udział w projekcie poprzez wdrożenie w 226 szkołach podstawowych programów rozwojowych dotyczących stosowania w nauczaniu metody projektu i technologii informacyjno- komunikacyjnej. Łącznie w projekcie bierze udział 452 nauczycieli, 9040 uczniów i 226 dyrektorów szkół.

Wpisy przygotowane przez szkoły utworzą „mapę Wielkopolan”. Encyklopedia będzie dostępna w Internecie jako bezpłatny serwis społecznościowy dzieci z Wielkopolski. Jednym z elementów encyklopedii ma być interaktywna mapa „Moja Wielkopolska”, pozwalająca na wirtualne poruszanie się po terenie Wielkopolski i otwieranie opisów osób z różnych gmin.

Zakończenie projektu – 30 czerwca 2015r.

Na czym polega nasz udział?

Jesteśmy jedną z 226 szkół podstawowych, której jest dane współtworzyć Cyfrową Encyklopedię. Na przystąpienie do działania oczekują dwie 10-osobowe grupy utworzone z piąto- i szóstoklasistów. Opiekunami w projekcie są nauczyciele historii: Lidia Muszyńska i Arleta Adamek. Zadaniem uczniów będzie wyszukiwanie na ziemi pępowskiej ciekawych postaci i tworzenie fiszek do encyklopedii. Uczniowie będą sporządzać noty biograficzne, rysunki, kompletować zdjęcia, filmy i przeprowadzać wywiady z wybranymi osobami w naszej gminie. Kogo wybiorą? Kto dostąpi zaszczytu zaistnienia w Cyfrowej Encyklopedii?  Tego jeszcze nie wiemy, ale ostatecznie zdecydują o tym dzieci. Na jakiej podstawie? Zespoły projektowe będą na ziemi pępowskiej wyszukiwać najciekawszych i najwybitniejszych mieszkańców, żyjących bądź nieżyjących. Z opracowanych not biograficznych tylko trzy biografie naszych mieszkańców trafią do Cyfrowej Encyklopedii; być może zostaną wybrane spośród wielu w drodze szkolnego referendum.

Na jakim etapie realizacji znajduje się projekt ?

Odbyły się już trzydniowe seminaria dla dyrektorów szkół i trzydniowe warsztaty dla nauczycieli - opiekunów grup projektowych. W grudniu br. w naszej szkole zostanie zainstalowana nowoczesna sieć WiFi i serwer (łączna wartość ok. 50tys. zł). Organizatorzy zajmą się montażem, a nad przebiegiem prac będzie czuwał nasz informatyk Tomasz Jarus.

Do stycznia 2014r. otrzymamy sprzęt komputerowy: 2 notebooki i 3 tablety, które pozostają w szkole po zakończeniu projektu.

Po co to wszystko?

Wdrażamy nowoczesność, bo chcemy być „szkołą dobrej lekcji”. Szkołą, w której po południu uczeń czuł się będzie mądrzejszy niż z rana, kiedy do niej przyszedł.

Cyryla Krajka

Get a better hosting deal with a hostgator coupon or play poker on party poker